Wednesday 1 August 2012

Roti Daging Cincang Bakar


Macam lasagna tapi dimelayukan. Saya tengok resepi ni internet..Ermmm pendapat saya lasagna lebih baik sekiranya sudah ada daging cincang and mixed vege ini. Mungkin resepi ini untuk express , kepingan lasagna ganti roti. Satu lagi elakkan campuran kidney read bean, kurang sesuai.  Macam chef asma kata bahan2 western jangan samakan dengan masakan china or melayu. Contoh nak pekat masakan cina letak tepung jagung, western lain caranya. Tapi bagi yang gemar okay. Kebetulan ada mozarella masa buat  pizza sebelum ini. Sapu mayonise dan bakar. Ada stok kepingan ketam, then saya campurkan macam buat pizza thousand island. Menggunakan bahan yang sama boleh juga buat roti john or pita cuma perlu ada telur.

Siap deco dan dibakar.

Satu bekas ini saya hadiahkan untuk anak jiran sebelah rumah. Harap2 suka.

Siap masak , dan panas balik bila time tiba


Yang ini saya reka sendiri untuk Bonda Hjjah Aminah, saya basah kan roti dengan air, sesuai kalu letak susu cair sedikit dan sapu roti dengan butter. Tapi sebab bonda tak makan susu dan butter saya bakar aje begini.



No comments: