Saturday 21 July 2012

Ayam Percik pelanginurul@blogspot.com



 Sedap, itu kata2 dari kids, mungkin ibunya lama tak buat ayam panggang ini. Jadi berbuka puasa hari pertama ramadhan saya hidangkan ayam perchik bakar. Diperap dari tengahari, then petang saya masak sikit, kemudian bakar ketika hampir waktu berbuka. Dihidangkan panas-panas pasti menyelerakan.



Bakar tradisional akan mengingat kenangan menyediakan juadah ini dikampung. So semalam saya bakar guna kayu arang. Rasanya pasti tidak sama dengan bakar moden. Jadi saya sertakan sekali candid-candid ini. Terima kasih kepada pembakar dalam episod masak ayam percik pelanginurul@blogspot.com



Macam2 gambar candid,...lebih kurang sama, oleh kerana gambar ada saya upload saja.
Selesai menu berbuka puasa hari pertama. Simple cuma bakar saja yang agak rumit.

No comments: