Tuesday 31 July 2012

Kuzi Kambing+Gulai Kari Seludu+Mixed Fruits Menu




 Menu kari ikan seludu ini dah biasa bagi family. Ikan seludu hendak lah yang segar kalau tidak berbau. Untuk dapat kemerah tumis kan bahan rempah dan bawang sampai keluar minyak. Then masukkan santan. Ada juga yang masukkan serbuk cili merah untuk kemerahan.

Sebab teruja dengan kuzi kambing ala Chef Tim's catering .Saya try buat kuzi kambing sendiri. Saya terjumpa rempah kuzi dekat Tesco brand Master, selalu susah nak dapat rempah ini.  Jadi juga saya ikut resepi jiran2 chef2 blogger. Tapi ada yang warna merah kebanyakan nya. So untuk kelihatan putih (warna rempah kuzi sebenar) saya tak masuk sos cili or cili kering cuma letak lada sula dan lada hitam. Ada resepi bawang goreng ditumbuk then masukkan dalam tumisan. Mungkin saya cuba next time.
Saya buat halwa sejuk sikit sebagai tambahan.

No comments: